Ar Facebook‘as pakeis įprastus web puslapius?

Prieš kelias savaites teko susimąstyti, ar toliau taip sėkmingai plėtojantis Facebook socialiniam tinklui, verslui, kuris užsiima su masiniams vartotojams skirtomis prekėmis ar paslaugomis apsimokės turėti ir nuosavą www puslapį (jei jis nebijo vartotojų nuomonės) ?

Ir štai po savaitės, FACEBOOK išplatina informaciją, jog Facebook‘o ateitis – už Facebook.com ribų. Galima sakyti, jog ši žinia mane nuramino, nes bent jau artimiausioj ateity vis bus galima naudotis nuosavais domenais. Ir ne tik dėl pašto.  Apie Open Graph API kartotis nenorim, labai puikiai viską aprašė Marketer.lt, geriau pamąstykim, kaip atrodys tie naujos kartos Facebook išoriniai puslapiai.

Pagrindinės funkcijos, dėl kurių galima mylėti Facebook fanų puslapius, tikėtina, bus pritaikytos ir Off Facebook svetainėse.

Visas puslapis – vienas didelis FAN BOX‘as
Jau dabar yra vartotojų, kurie savo „rootinius“ domenus nukreipia į Facebook fanų puslapius, kuriuose vyksta visas vartotojų informavimas. Štai  Kitoks.com, kokteilių baras „Barbar‘a“, Xmenas ir pan. Šioms organizacijoms ir asmenims jau dabar užtenka Facebook fanų puslapio funkcionalumo jau vien dėl to, kad administruoti reikia tik jį, o ne dar papildomai ir interneto svetainę.

Mes taip pat, kad nedubliuoti informacijos visur, pagrindinį skelbiamą naujienų srautą transliuojame per Facebook‘o kanalus „Komunikacija Facebook‘e“ ir PDFONTOUR, kurių „WIDGET‘ai“ įmontuoti ir į mūsų vieno puslapio turinio valdymo svetaines Clickiller, kad ten apsilankantys vartotojai taip pat matytų naujausią srautą nors ir nesinaudoja Facebook‘u (EVIPA, PDFONTOUR). Tad galima sakyti, jau dabar yra šiokios tokios integracijos su Facebook‘u.

Taip pat reikėtų paminėti ir tai, jog kiekvienas viešas Facebook fanų puslapis turi savo RSS srautą, kurį galima bandyti naudoti kaip naujienų modulį savo svetainėje ar tinklaraštyje; štai ir mes esame „pasikabinę“ RSS srautus tiek „Komunikacija Facebook‘e“ tinklaraštyje (žiūrėti kairiajame šone), tiek PDFONTOUR BLOGe.

Facebook fanų ir išorinio puslapio bendra turinio valdymo sistema
Nemanau, kad Facebook‘as, kurdamas tokius grandiozinius integravimosi planus su verslu, negalvotų apie kažkokias mokamas paslaugas, kurias verslas, norėdamas būti Facebook‘e, turėtų pirkti. Kad ir nuosavo trumpojo adreso metinis mokestis, o galbūt mokestis už naudojimąsi serveriais. Tačiau manau, kad bus kažkas gudraus, kaip turinio valdymo priverstinė sistema visiems komerciniams fanų puslapiams, norintiems turėti tam tikras papildomas funkcijas (jas jau dabar galima turėti įsigyjant mokamus trečiųjų šalių sprendimus).

TAPTI FANU paprasčiau nei tapti naujienlaiškio prenumeratoriumi
Norint pradėti sekti savo mėgstamo prekinio ženklo naujienas nėra sunku, jei jis turi Facebook fanų puslapį. Pastebėjome, jog žmonės spaudžia BECOME A FAN mygtuką, kuris yra įdiegtas per „Fan BOX“, tad kai jis bus integruotas į web puslapį, žmonės juo naudosis dar labiau.



KOKIA IŠ TO BUS NAUDA VARTOTOJUI?

  • Facebook‘as – puikiai interneto vartotojų identifikuojamas, tad nebus kuriama dar viena nauja sistema, viskas vyks FB‘o interfeiso ribose, tad mažiau patyrę vartotojai patirs mažiau diskomforto.

  • „Facebook Connect“ mygtuką keis „Pay with Facebook“, tad išmokę prisijungti prie Facebook‘o, mokės ir pirkti čia.

  • Vartotojai ir prekiniai ženklai statomi į vieną liniją. Facebook‘as keičia vartotojų bendravimo su verslu įpročius, nebelieka vienpusio reklaminio kontakto.

  • Žmonės daugelį internetinių veiklų atlieka vienoje vietoje – Facebook‘e: bendrauja su draugais, žaidžia žaidimus, kalbasi su prekiniais ženklais, perka bilietus į kiną. Šiuo atveju visai nesvarbu, ką jie ten veikia, nes esmė – kad jie ten yra ir ten gyvena; pvz. NIELSEN tyrimai rodo, kad Facebook‘as – portalas lyderis pagal žmonių praleidžiamą laiką ten, tad reikia leisti žmonėms ten naudoti laiką ne tik žaidimams.


Galbūt ką nors ir praleidau, tačiau viską netrukus jau patys galėsime sužinoti, nes naujos funkcijos – jau greit. Jei turite ką pasakyti šia tema, laukiame jūsų komentarų, AČIŪ:)