Facebook naujienos ir patarimai #24

Sveiki gyvi visi, besidomintys Facebook naujienomis. Kiekvieną kartą įžangoje norisi parašyti kažką naujo, o kaip tik šiuo metu nieko naujo nepavyksta sugalvoti, tik tai, kad įrašų ciklo numeris šiuo metu sutampa su už lango tvyrančiu šalčiu pagal Celsijų, tad nesušalkite ir žinokite, pavasaris jau ne už kalnų. Tuo tarpu Facebook naujienų sraute – tikras naujienų pavasaris, kurias šiandien ir apžvelgsime.

Savaitės tema - HAITIS ir social media
Socialinė žiniasklaida padeda perduoti žinias ekstremaliais atvejais. Tai jau įrodyta per įvykius Irane, o dabar panaši situacija ir Haityje, kur daugelyje vietų neveikia įprastas telefono ryšys, internetas. Haityje, perduodant naujausią informaciją ir nuotraukas, pasitelkiamas mobilusis ryšys ir Twitter‘is. Tuo tarpu Miami universiteto studentai, pasitelkdami Facebook‘ą, padeda Haičiui. Skelbiama statistika, jog apie 40% Facebook vartotojų iš Amerikos, Anglijos ir Australijos aukojo Haičio aukoms. Tuo tarpu norintiems iš šios tragedijos pasimokyti turėti ir realią pamoką, kaip operatyviai reikia dirbti su socialine medija, susipažinkite su šiuo MASHABLE straipsniu.

Demokratija, politikai ir social media
Liečiant šią temą, norisi trumpos įžangėlės apie situaciją Lietuvoje. Jei esate susidurę su lietuviška politika, turėtumėt žinoti, jog ten nėra strateginio mąstymo į priekį, konstruktyvaus pokalbio su visuomene, demokratija dažnais atvejais vaidinama, o pilietiški mitingai siejami su riaušininkais ir galimais neramumais. Prie viso šito, ne paslaptis, be pačių politikų ir valdininkų prisideda ir mūsų „mylima“ tradicinė žiniasklaida, apie kurią rašėme praėjusią savaitę. Tad kol lietuviškai medijai ir visuomenės tarnams socialiniai ryšiai ir bendravimas – sunkiai suvokiami dalykai, norėtume apžvelgti praėjusios savaitės šios srities rašinius globaliame pasaulyje.

Štai Kanadoje vyko kanadiečių demokratiškas mitingas įvairose vietose, kuriame žmonės vienu balsu sako, kad negalima atidėti svarbių klausimų sprendimo. Iš anksto buvo planuojama, jog susirinks apie 25 tūkstančiai kanadiečių. Žinia apie demokratišką mitingą buvo skleidžiama pasitelkiant „social media“ priemones, tokias kaip Facebook‘as ir Twitter‘is, tad akcija gavo ir savotišką šūkį: „Iš Facebook‘o – į gatves“. (trumpas video reportažas iš vienos mitingo vietos).

Tuo tarpu čia – keli gražūs pavyzdžiai, kaip social mediją naudoja politikai. Mūsų nuomone, čia svarbiausia, ne kuo gražesnį Facebook projektą pasigaminti ir kuo gražesniais žodeliais kalbėti, bet iš pradžių surasti tiesioginį pozityvų ryšį su palaikytojais, o tik po to žengti čia. Straipsnis, kaip respublikonams padėjo internetas, o čia rašinėlis apie tai, kaip politikai randa naujų draugų Facebook‘e.

Naujos kartos žiniasklaidai galbūt pakanka Twitter‘io ir Facebook‘o?
To aiškintis išėję reporteriai dalyvauja savo susikurtame realybės šou, kuris skirtas išsiaiškinti, kokia yra socialinės žiniasklaidos platformose skleidžiamų naujienų kokybė. Šį eksperimentą jie atlikinėja vienoje Prancūzijos sodyboje. Imtis tokio eksperimento juos ko gero paragino nuolatinis informacijos srautas, jog žurnalistams reikia prisitaikyti prie kintančių technologijų.

Live video per Facebook‘ą
Didžiųjų renginių video transliacijos per Facebook‘ą tapo kasdienybe. Praėjusią savaitę transliuoti auksinio gaublio apdovanojimai, taip pat koncertas skirtas paremti Haičio aukas (koncertas buvo transliuotas globalioms nelaimėms sukurtame Facebook puslapyje, apie kurį rašėme praėjusią savaitę).

Facebook Lite – įprastojo Facebook būsimoji išvaizda?
Anksčiau buvo kalbama, jog Lite versija skirta tiems, kieno internetas lėtesnis bei tiems, kas nori mažiau apkrauto išvaizdavimo. Tačiau internetinėje erdvėje pasirodė informacija, jog ši versija yra tobulinama ir kai kuriais atvejais šiuo metu ji pranašesnė už mums jau tapusią įprastą Facebook versiją. Plačiau apie tai, kas ten kitaip, šiame straipsnyje.

Billas Geitsas grįžta į social mediją
Beveik prieš pusmetį pradėję rašyti Facebook naujienų apžvalgas skelbėme, jog Bilas traukiasi iš Facebook‘o, nes nesuvaldo Facebook‘o. Tą kartą jis šiame socialiniame tinkle turėjo privačią vartotojo paskyrą, todėl suprantama, kad labai daug žmonių norėjo prisijungti į jo draugus. Dabar atrodo, situacija kitokia:  Bilas turi Twitter paskyrą, kuri tampa viena populiariausių, taip pat Facebook fanų puslapį.

Kokiais būdais Facebook‘as uždirba pinigus?
Kad eilinį kartą nesijungtumėte prie dar vienos naujai sukurtos grupės „Aš nemokėsiu už Facebook‘ą“, siūlome paskaityti šį rašinį, kuriame aprašoma, kaip ir iš ko socialinis tinklas uždirba pinigus.

Užsienio kompanijos džiaugiasi Facebook nauda
Procter And Gamble džiaugiasi Facebook‘o teikiama nauda, tuo pačiu pasakoja, dėl ko jiems nepatinka naudoti Twitter‘į. Atrodo, čiulbesių koncepcija realiu laiku persiformuoja iš socialinių ryšių į naujienų agregatoriaus tipą, kai realiu laiku gali gauti norimas naujienas.

Facebook platformos naujienos

Facebook‘as šiek tiek padidins talpinamų foto dydį, taip pat keisis pagrindinio paveikslėlio išmatavimai.

Naujieji įrašų INSIGHTS jau veikia, tačiau ar jie naudingi puslapių administratoriams?

Atnaujinta dalinimosi Facebook‘e funkcija turėtų padėti paskleisti įdomią informaciją plačiau.

Facebook‘o aplikacijos galės prašyti jūsų sutikimo naudoti el. pašto adresą.

Pasirodė pirmasis Facebook antivirusas, gaudantis „spam“ informaciją ant jūsų sienos ir komentaruose. Tiesa, ši paslauga mokama.

Tradiciniai savaitiniai Facebook patarimai

Patarimas No.1 – saugūs slaptažodžiai. Nenaudokite lengvų ir panašių slaptažodžių. Taip pat venkite tokius pačius slaptažodžius naudoti keliuose skirtinguose puslapiuose, kaip forume, Facebook‘e ir savo el. pašte. O čia keletas itin lengvų slaptažodžių.

Patarimas No.2 –  įdomaus turinio moterims pavyzdžiai. Praėjusią savaitę naujienose publikavom nuorodą, kurioje buvo pasakojama, ką internete ir social medijoj gali veikti moterys, o šiandien norėtume pateikti sąrašą moterų, kurios turi ką pasakyti, galbūt iš šio turinio įkvėpimas ateis ir jums?

Patarimas No. 3 – Labiau patyrusių pamokos. MASHABLE galvoja, jog iš NBA veiksmų internete gali pasimokyti ir komerciniai prekiniai ženklai. Kuria linkme, rašoma šiame straipsnyje.

Patarimas No. 4 - naršyklės Firefox priedai Facebook naudotojams. Jei naršydami Facebook'e norite turėti daugiau opcijų, pabandykite vieną ar kelis plėtinius, aprašomus šiame ALLFACEBOOK rašinyje.

Patarimas No. 5 – socialiniuose tinkluose būkite originalūs ir kurkite išskirtinį turinį, nes visai neįdomu stebėti, kai pvz. daugelis lietuviškų puslapių daro analogiškus veiksmus. Puikus to pavyzdys, dienraštis 15min.lt paskelbė foto akciją Facebook draugams (beje, pažeidžiančią Facebook promo akcijų taisykles), to pasekoje panašias akcijas praėjusią savaitę surengė dar 5 ar 10 lietuviškų fanų puslapių. Tai jau ne pirmas lietuvių neorginalumo pavyzdys ir atrodo, jog daugėjant prekinių ženklų čia, matysime vis didesnę masę analogiškų skirtingų prekinių ženklų veiksmų, kas socialiniams ryšiams gali ne tai kad nepadėti, bet ir pakenkti, nes prekinių ženklų atstovai viešai pasirodo visu savo gražumu:) Kad to išvengtume, siūlome pasižvalgyti po kelias užsienio prekinių ženklų naujas reklamines kompanijas Facebook‘e:

Facebook‘as naudojamas kaip media pagalbininkas surinkti maistą alkaniems žmonėms;

„The History Channel“ TV kanalas reklamuoja laidą apie sunkvežimius Facebook‘e siūlydami pažaisti žiemišką žaidimą;

Microsoft‘o virtualus draugas Facebook‘e moko ir supažindina su ofiso programomis. Tam sukurta speciali aplikacija;

Kaip save Facebook‘e prisistato sporto klubų tinklas;

DOLE salotų pardavėjai Facebook‘e pristato žaidimą ir nemokamų salotų dalybas ir pan.

Tad tiek naujienų šį antradienį, tikiuosi, jog kitą savaitę naudingos informacijos bus ne mažiau, tad ačiū visiems, kurie skaitot tai!