Kaip Delfi TV Facebook’e kūrėsi ir trumpai apie kitas medijas čia (Alfa.lt, 15 min, LRT)

Su kolegom kartais pajuokaujame, jog jei dar koks lietuviškas prekinis ženklas neatėjo į Facebook‘ą iki šiol, po Naujųjų tikrai čia pasirodys. Šiek tiek keista tik tai, kad prekiniai ženklai mažyliai FB‘o platybėse įsikūrė ir išmoko komunikuoti  anksčiau nei tam tikrų kategorijų grandai, o šiandien apie vieną tokį, DELFI TV šiame įraše ir pakalbėsim. Nesinori DELFI TV priskirti prie TV projektų, tai vis tik – naujienų portalo video naujienų dalis.

Dar prieš pusę metų turėjau galimybę susirašyti su žmonėmis, kurie dirbo su Alfa.lt ir jo įvaizdžiu FB‘e.  Tuomet jie teigė, kad kanalą prižiūri patys, kai turi laiko, specialiai su FB‘u nieks nedirba. Atrodo, taip liko ir iki šiol (o gal dabar dar blogiau), nes straipsnio rašymo momentu suskaičiavau jų paskutinius įrašus per pastarąsias dvi dienas – 15 vnt! Kažkas panašaus į bandymą perkelti Alfa.lt naujienas į Facebook‘ą, tačiau šis pavyzdys tikrai nepretenduoja į teisingiausios naujienų portalo FB komunikacijos pavyzdžius.

LRT pasirodžiusi Facebook‘e iš pradžių mėtėsi, bandė skelbti kuo daugiau informacijos, tačiau dabar, atrodo situacija šiek tiek pasikeitė, nes ko gero, kažkas jiems davė vieną kitą patarimą, aišku, tobulumui ribų čia nėra.

Ko gero, normaliausiai šiame tinkle nuo pirmos akimirkos iš internetinių medijų darbavosi 15 min. Ir nenuostabu kodėl. Juk su jų rinkodara dirba visų blogerių iš “reklamos žudymo” seansų pažįstamas Arnoldas, o dabar, mano žiniomis, jie net ir atskirą žmogų turi, kuris rūpinasi vartotojų kuriamo turinio platformomis. Aišku, tas pats 15min kartais nesusimąsto, kad 3-5 žinutės per dieną taip pat daug, tačiau jie bent jau stengiasi valdytis, neaišku, kaip bus toliau... O galbūt jie savo publikavimo į Facebook'ą potencialą išnaudos naujame projekte "Įkrauk"?

Tačiau šiandien šis įrašas paskirtas DELFI TV ir jų ėjimui į FB‘ą. Pabandysime pažiūrėti, kaip jie mažais žingsniukais tai darė ir rekomenduosime keletą praktinių patarimų, kurie gali būti naudojami ne tik šiam konkrečiam projektui tobulinti, bet ir visiems jūsų turimiems fanų puslapiams.

DELFI TV fanus pasitinka užrakinta siena. Pagal FB‘o patarimus, atidarant naują puslapį, siūloma sieną palikti atrakintą, kad vartotojai galėtų išsakyti savo nuomonę, o kanalo administracija į ją reaguoti.




Kai rašote žinutes, aklai nepateikinėkite teksto, pritaikykite jį Facebook‘o vartotojams jį suasmenindami ir pan. Jei jūsų vartotojo vardas DELFI.TV, nepradėkite žinutės nuo tų pačių žodžių, nes jau nick‘as pasako, kas jūs tokie. Tarkime, ši žinutė galėjo būt rašoma taip – „pristato trumpametražį filmą....“  Kai skelbiate nuorodą, jos PREVIEW tekstą taip pat galite redaguoti: įdėti trumpą aprašymą, pakeisti nuorodos pavadinimą ir pan.



Facebook Connect – ne nuoroda į fanų puslapį, o prisijungimas su savo Facebook vartotojo vardu prie esamo puslapio.

Aš pilnai sutinku, kad DELFI pilnai užtenka kompetencijos, kai reikia parašyti naują istoriją apie menamus pop muzikos industrijos atstovus, tačiau užkariaujant interneto platybes, tokias kaip Facebook‘as, reikia ir šiek tiek specifinių žinių. Ko gero, dėl jų nebuvimo DELFI.TV pagrindinis puslapis pasipuošęs „Facebook Connect“ mygtuku, kuris tiesiog peradresuoja į naująjį fanų puslapį (žemiau esančiame screenshot‘e – viršuje, dešinėje).



Pirmą kartą jį pamatęs pagalvojau, kad DELFI bus pirmasis naujienų portalas, įsidiegęs „FB Connect“ prisijungimą, tačiau pabandęs, iš kart persigalvojau ir taip nebegalvojau.



Facebook Connect‘ą užsienyje naujienų portalai daugiausiai naudoja komentatorių identifikavimui ir patogesniam prisijungimui prie komentarų sistemos. Ko gero, šį kartą nutiko taip, kad DELFI.TV tiesiog paėmė labiausiai tikusį mygtuką nepagalvojant, ką reiškia ta „Connect“ reikšmė. Delfi siūlyčiau žodį Connect pakeist į Facebook arba į šį identifikacinį „mygtuką“.



Kaip realiai veikia ir atrodo Facebook Connect su komentarais (PDFONTOUR Blog pavyzdys)

Ateinate į svetainę, perskaitote dominančią naujieną ir užsimanote ją pakomentuoti.

Jei turite FB‘o paskyrą, spaudžiate „Connect“ mygtuką, jums atsidaro iššokantis langas ir pasiūloma suvesti  vartotojo vardą ir slaptažodį. Jei kitame lange būnate atsidarę FB paskyrą, vartotojo vardų iš naujo suvedinėti nereikia, jūs iš karto prijungiamas.

Rašote komentarą, kurį turite galimybę paviešinti savo FB‘o profilyje (jei komentavimo sistema palaiko tokį variantą).





Bendrieji pasiūlymai, tinkantys ne tik DELFI TV.

Turėkite aiškią kanalo koncepciją, kuria vadovaukitės.

Publikuodami informaciją, adaptuokite ją Facebook‘o draugams.

Įrašus sienoje rašykite max 2 kartus per dieną.

Išsiimkite trumpąjį Facebook‘o adresą  savo puslapiui – USERNAME.

Facebook‘e kurkite unikalų turinį, nes sinchroninis nuorodų dubliavimas – ne išeitis.

Sudominkite savo prekinio ženklo sekėją iš naujo.

Ačiū už dėmesį ir gražių švenčių!