Atgarsis naujausią „Media House“ rašinį apie Facebook‘ą perskaičius

Sveiki visi, skaitantys „Komunikacija Facebook‘e“ rašinėlius. Šį kartą įrašą iššaukė praėjusią savaitę lietuviškoje interneto erdvėje pamatytas straipsnis „Ne vien Facebook’u kol kas Lietuvos gyventojas gyvas“. Kadangi kasdien susiduriame su panašiomis temomis, norime šį bei tą pridurti, kai kur paoponuoti ir šiek tiek praplėsti tame rašinyje aptartas temas, kurias suskirstėme į 4 potemes.

Reklamuotojų kūrybiškumas Facebook‘e ir kituose socialiniuose tinkluose (lietuviškuose)

Mano galva, prie Facebook sėkmės labai stipriai prisideda tai, jog sistema vartotojams visiškai nemokama, žmonės iš išorės gali kurti papildomas programas, su kuriomis prekės ženklai gali kurti ryšį su kanalo fanais. Kūrybininkai, panaudodami tam tikrus resursus, turi visas galimybes Facebook‘e sukurti praktiškai bet kokią aplikaciją, kuri bus unikali. Facebook kanalai „išsukami“ sąlyginai pigiai, naudojant vidinę FACEBOOK reklamą.

Facebook reklaminė kompanija užsienyje

Tuo tarpu lietuviški socialiniai tinklai nuolat ieško įvairiausių būdų, kaip apmokestinti vartotoją, taip pat bando vytis pasaulinius socialinius tinklus plėsdami funkcionalumą, tačiau dažnai tai būna tik kažko kopija. Juk prisiminkime, visi tie dabartiniai Lietuvos socialinių tinklų lyderiai, kai pradėjo veiklą, savo pirminėj stadijoj nebuvo socialiniai tinklai: One.lt vartotojų bagažą sukaupė siūlydami nemokamų sms ir labai apkarpyto el. pašto versiją, kuri masino žmones dėl to, kad buvo galima išsiųsti SMS, o prie viso to gauti ir pranešimą apie naują el. pašto laišką SMS‘u;  Draugas.lt, kiek pamenu, buvo pirmasis pažinčių portalas; Klase.lt pirminė funkcija – buvusių klasiokų ir grupiokų susijungimas į bendrą tinklą. Ko gero, iš lietuviškų taip vadinamų „socialinių tinklų“ mažiausiai „išsigimė“ tas dabar augantis draugas.lt, tačiau jo augimą galima susieti su kitomis priežastimis.

Dar vienas Facebook privalumas prieš lietuviškąją social mediją – įėjimas į FB erdvę nieko nekainuoja, tuo tarpu, pabandykite nemokamą vartotoją, reklamuojantį kokį renginį susikurti lietuviškame socialiniame tinkle – kaip mat sulauksite administratorių malonės.

Rašiniuose apie socialinius tinklus nereikia stebėtis, kad didžiausia besitraukiančių žmonių dalis iš lietuviškųjų „social“ portalų – paaugliai

Rytų fronte nieko naujo. Paaugliai kaip ir blogeriai – labai imlūs naujovėms ir jų atsijungimą nuo vieno socialinio tinklo ir prisijungimo prie kito gali lemti tai, jog nuolat formuojasi būrys jaunuolių, kurie atsijungdami „išsineša“ ir dalį savo draugų, su kuriais įsikuria kitame tinkle. Taip kiekvieną dieną vyksta drugelio procesas ir atrodo, kad visi aplinkui tik ir kalba apie tai, kad reikia palikti šį socialinį tinklą ir eiti jungtis į kitą. Juk dar prieš metus viešoje erdvėje buvo pasirodę savotiškų „protestų“, kai vartotojai, atsijungę nuo One.lt sistemos, palikdavo profilio paveikslėlį „Išėjau į Facebook‘ą“.

20091115 Veidaknyge.lt pateikiama FACEBOOK LT vartotojų statistika pagal amžiaus grupes

Su kuo galima sieti kai kurių lietuviškų „social media“ projektų augimą?

20091114 audience.lt duomenys. klase.lt vs. draugas.lt


Draugas.lt augimo priežastis teisinčiau tuo, kad sunkmečiu žmonės lenda į internetą, kad susirastų naują draugą / draugę, o draugas.lt svetainė nuo senų laikų yra žinomas kaip pažinčių portalas, ko gero, ten esantiems vartotojams užtenka tų kelių funkcijų. Manau, kad šis projektas yra stipriai palaikomas išorine reklama.

Klase.lt augimas, matant, kaip jie reklamuojasi Facebook‘e, sukelia papildomų minčių. Tarkim, daugelis sako, kad reklama gali būti bet kokia, neetiška, netiksli ir pan. Ko gero, šiomis pėdomis seka epasas.lt, valdantis klase.lt, bet kokiais būdais bando plagijuoti Facebook funkcijas, o apie tai savo vartotojams užsimena ir naujienlaiškiuose:

Klase.lt naujienlaiškyje - apie naujas ala Facebook funkcijas klase.lt sistemoje

Jų reklaminiai skydeliai Facebook‘e labai primena „default“ FB fanų puslapių skydelius.

klase.lt skydeliai Facebook'e

O taip atrodo reklaminiai skydeliai, kurie veda į FACEBOOK fanų puslapius:

Facebook fanų puslapių reklama

Mano, kaip advanced Facebook naudotojo menka nuomone, klase.lt per FB reklamas pasikelia tik fiktyvų unikalių lankytojų srautą, kurie paspaudę ant nuorodos, trumpam patenka į klase.lt puslapį, dalis pamato įkyrią reklamą, kuri sunkiai užsidaro ir tada grįžta atgal Facebook‘an.

Labas reklama klase.lt portale, kuri sunkiai užsidaro:)

Manau, jog klase.lt savo naujos auditorijos turėtų ieškoti ne Facebook‘e, nes būtent į FB ateina žmonės, kurie arba jau kažkada naudojosi lietuviška „social media“ arba visiškai nauji, kurie ateina paskui draugus, nes nori matyti jų fotoalbumus, video, mintis ir pan.

Lady GaGa Facebook‘e turi daugiau nei 4mln, o klasej.lt – 1 fanas.

Lady Gaga Facebook profilis

Lady Gaga klase.lt profilis

Kalbant apie lietuviškus atlikėjus, geras pavyzdys – Jurga Šeduikytė.

Jurga Šeduikytė Facebook'e

Klase.lt Jurgos Šeduikytės profilis

Apie auditorijos mažėjimą

„Media House“ rašinyje užsimena, jog ne mūsuose Facebook augimas rodo lėtėjimo požymius. Ko gero, čia kalbama apie JAV. Prie to noriu pridurti, jog visiškai normalu, kai žemyne, kuriame FB tinklu naudojasi kas trečias gyventojas, augimas turi mažėti. Visada liks žmonių, kurie nepasiduos naujai bangai, galbūt jie nesinaudoja internetu ir pan. O galbūt jau visi, kas norėjo prisijungė? Tačiau jei žiūrėsim į JAV spalio mėnesio Facebook, Twitter ir MySpace rodiklius, tik Facebook‘as išlaiko augimo požymius, o Mashable nors ir geras „social media“ naujienų kanalas, tačiau ir jis kartais su rašinių temomis persistengia.





Ar „Google Wave“ visus nužudys?

Manau, jog pasaulyje, o tuo labiau Lietuvoje tokių klausimų kelti tikrai neverta, nes patys žinote, kaip būna su tuo, apie ką nieks oficialiai nežino, o tik daro prielaidas ir spėlioja.

Kaip šią savaitę apie prognozavimą rašo neoficialusis Lietuvos blogerių tėvas Džiugas:
Prognozės išties yra labai slidus dalykas. Ypač kai jos būna kategoriškos ir sakomos apie itin novatoriškus produktus, kurie jau atsiranda rinkoje (iPhone, e-knygos, išplėstinė tikrovė). Nereikia sakyti „niekada“. Geriau sakyti „dar nesuprantu“. Nes vėliau galime imti ir pagaliau suprasti…

Kadangi „Media House“, kaip rašinio pabaigoje rašė, išėjo laukti „Google Wave“ pasirodymo, mes visiems, kas skaitys šį rašinį ir toliau domėsis socialinių tinklų galimybėmis, siūlome nelaukti, kol pasirodys dar viena socialinės medijos platforma, o virtualius socialinius ryšius su vartotojais pradėti kurti jau dabar, nes šioje stadijoje ne nuo platformos reikia pradėti, o nuo požiūrio į paprastus žmones ir tarpusavio bendravimo su jais. Juk prekinio ženklo vykdomos komunikacijos jokia platforma nepakeis, tik vaizdas ekrane skirsis.

Ir pačiai pabaigai, prisiminus šios potemės pavadinimą, nemanau, kad FB miega ir nestebi konkurentų veiksmų, todėl žmogžudystė bus ne iš lengvųjų (jei tokia iš viso įvyks). O gal Facebook‘as taps Google Wave?:) O gal Google su Facebook‘u deal‘ą pasirašys ir suintegruos sistemas? Klausimų kelti galim įvairių, tačiau kaip bus, pamatysime vėliau, savo akimis, tačiau mokytis betarpiškai bendrauti su savo klientais ir gerbti jų nuomonę dabar pats metas pradėti. Juk sakoma, kad norint patirti, ką reiškia tikrieji „social media“ komunikacijos džiaugsmai, reikia pradėti dirbti įmonės viduje dar prieš patraukiant į socialinius tinklus, nes jie – tik priemonė. Galbūt todėl daug sėkmingų Facebook komunikacijos pavyzdžių iki šiol pasaulyje pademonstravo „small business“ atstovai, nes pas juos viskas atvira, jie ir įprastame verslo gyvenime kiekvieną dieną bendrauja su savo nuolatiniais klientais, todėl ir Facebook‘e jiems nesunku, tarkim, kad ir 40 kartų per dieną prisijungt prie tinklo, kad atsakyt į vartotojų feedback‘ą.

Tad visiems sėkmės vykdant ar tik pradedant vykdyti komunikaciją!