FACEBOOK naujienos ir patarimai #4

Sveiki gyvi šį rudenio antradienį, malonu ir vėl su jumis susitikti PDFONTOUR BLOGo puslapiuose, o tiksliau savaitinėje rubrikoje, kurioje mes apžvelgiame naujienas, kurios mūsų manymu gali būti naudingos ir mums, lietuviams, taip pat, patarimų skiltyje toliau pasakosime, kas prisidėtų prie kokybiško komunikacijos vykdymo FACEBOOK tinkle.

Tad, NAUJIENOS.

Mobilieji telefonai ir FACEBOOK
Jei Lietuvoje mobiliuoju internetu naudotųsi dar daugiau žmonių (o tam galimybės tikrai yra, nes lietuviai turi beveik po 2 telefonus, ir jei operatoriai taikytų palankesnes interneto kainodaras), tikriausiai jiems patiktų ir FACEBOOK mobilioji aplikacija, kuria, pasak FACEBOOK atstovų, jau naudojasi 65 mln. žmonių. Verta pažymėti ir tai, jog prieš aštuonis mėnesius buvo tik 20 mln. mobiliųjų vartotojų.



NOKIA nenori atsilikti nuo iPhone
FACEBOOK atlieka technologinius atnaujinimus, kad pagerintų mobiliąją integraciją, praėjusią savaitę rašėm, kad iPhone paleido Facebook naująją versiją, kuri jau turi patobulinimų, tuo tarpu šią savaitę NOKIA demonstruoja, kaip galima gyvenimą į FACEBOOKą transliuoti su N97.


(nuoroda video nematantiems arba norintiems matyti HD)

Apie augančią FACEBOOK auditoriją Europoje
Skelbiama, jog Anglijoje jau yra daugiau nei 20 mln. aktyvių FACEBOOK vartotojų, Danijoje jų skaičius perkopė 2 mln, o Italijoje nuo 10.6 mln nukrito iki 10.5, tačiau tai siejama su rugpjūčio mėnesio masinėmis atostogomis. Iš viso Europoje šiuo metu yra per 92 mln FACEBOOK vartotojų. Girdėjome, jog pastaruoju metu iš Lietuvos per parą prisiregistruoja po 2-4 tūkst. naujų vartotojų.

FACEBOOK aplikacijų gamintojai Lietuvoje
Berods jau keturias lietuviškas FACEBOOK programas sukūręs kolektyvas savo FACEBOOK fanų puslapyje išsamiai supažindina su informacija, kaip turėtų atrodyti geras gerbėjų puslapis. Aišku, mintys geros ir teisingos, tačiau mūsų manymu, lietuviai kol kas turėtų išnaudoti bent jau pagrindines funkcijas, o po to eiti prie papildomų, nes gyvenimas juk ilgas, neįdomu bus, jei viską iškart pasidarysime:) Aišku, džiugu, jog ir Lietuvoje atsiranda žmonių, kurie specializuojasi FACEBOOK funkcionalumo išplėtimo srityje.



Kitos naujienos

Investuotojų žvejyba FACEBOOKe prasidėjo.
Ar FACEBOOKas taps pagrindiniu mobilių žaidimų distributoriumi?
FACEBOOK FAIL arba istorija apie tai, kaip Honda Accord Crosstour fanai pradėjo elgtis piktai.




Patarimų skiltis lietuviškiesiems FACEBOOK brand‘ų palaikytojams

Praėjusią savaitę „patobulinome“ FACEBOOK naujienų rubriką ir kiekvieną antradienį jus supažindiname su keliais patarimais, kurie jums galėtų būti naudingi, jei vykdote FACEBOOK komunikaciją patys.

Tad šį kartą labai lietuviški ir konkretūs mūsų patarimai ir siūlymai, kaip nereikėtų elgtis FACEBOOKe, atstovaujant konkretų prekinį ženklą.

Patarimas No. 1 – taisyklinga lietuvių kalba
Kokia kalba mes vykdome komunikaciją arba ar mes, gyvendami Lietuvoje ir bendraudami su vartotojais viešojoje erdvėje konkretaus prekinio ženklo vardu, galime sau leisti kalbėti IRC ar SKYPE stiliumi, be lietuviškų raidžių, iškraipant žodžius į „sestadieny“ ir pan.?

Ne paslaptis, jog kiekvieną tekstą, kurį išleidžia bet kuri PR agentūra į viešumą, bent kartą perskaito kažkas, kuris puikiai moka lietuvių kalbą. Spaudoje šį vaidmenį atlieka kalbos redaktoriai, internetiniuose įmonių puslapiuose – administratoriai ar sekretorės, kurios žino, kad nelabai gražu būtų, jei tekste būtų rašybos klaidų, nes tai kaip mat diskredituotų įmonę.

Tačiau kažkodėl šios savaime suprantamos taisyklės nesilaiko kai kurie prekiniai ženklai, o tiksliau žmonės, prižiūrintys jų gerbėjų puslapius socialiniuose tinkluose. Aš puikiai suprantu, kad Valstybinė kalbos inspekcija į FACEBOOKą tvarkos neis daryti, tačiau manau, kad čia turėtų būti savikontrolė ir patys komunikaciją vykdantys žmonės turėtų suprasti, kad taisyklingos lietuvių kalbos nenaudojimas yra jų ne tik naujienų prenumeratorių negerbimas, bet ir lietuvių kalbos niokojimas.

Ir paskutinis komentaras šia tema galėtų būti toks, jog tai, kas tinka mūsų asmeniniame gyvenime (lietuviškų simbolių ignoravimas SMS, EMAIL, FACEBOOK pranešimuose), griežtai netinka kai kalbame viešojoje erdvėje. Juk čia panašiai, kaip radijoj interviu duodamas, raides tardamas painiotum.

Patarimas No. 2 - Asmeniškumus liekite atjungę kompiuterį nuo FACEBOOKo, o geriausiai – ištraukę PC interneto laidą:)
Tie, kam nors kartą teko dirbti žino, jog darbe galima susidurti su įvairiausiais klientais. Tiek piktais, tiek viskuo patenkintais ir pan, tačiau, kad ir kaip vieno ar kito priekabaus kliento nekęstų tam tikra įmonė, kuri priima interesantus/klientus ir pan, dar nesu girdėjęs atvejo, kad dėl priekabumo kažkokiam klientui Lietuvoje būtų uždrausta ateiti tarkim į prekybos centrą. Panašios taisyklės turėtų galioti ir internetinėje erdvėje, kur įmonės ar atskiri prekiniai ženklai turi įsikūrę savo virtualias buveines FACEBOOKe, nes tai – lyg elektroninis tos konkrečios vietos COSTUMER SERVICE, kur klientai – įvairiausi. Juk FACEBOOK taisyklės aiškiai sako, jog jei jūsų prekinis ženklas nebendraus ir negerbs vartotojų nuomonės, jis bus tik paprastas kanalas plikoj masėj, kuri sudaro daugumą. O kalbant apie Lietuvą, čia reikia kiekvieną žmogų, kuris kažką apie tave kalba saugot ir globot, nes mūsų Fbe ir apskritai, mažiau nei trys milijonai. Jei kažkas apie jus kalba, dar kažkam esat įdomūs, tačiau jei neduosit feedback‘o, blokuosit, baninsit ir trinsit komentarus, kanalas gali prarasti savo tikrąją esybę. Ir nereikia galvoti, kad čia taip – tik FACEBOOKe, taip yra visoj viešojoj erdvėj.

Kalbant konkrečiau, gerbėjų puslapio administratoriai, jei ir ištrina vartotoją, jis gali vėl prisijungti ir komentuoti, nes prisijungti prie viešo fanų puslapio galima be jokios autorystės.

Tačiau Lietuvoje itin paplitę prekinių ženklų FB profiliai, kurie sukurti ant privatiems vartotojams skirtų priemonių. Jei norite prisijungti prie tokio prekinio ženklo draugų, jums reikia gauti patvirtinimą, taip pat jūs bet kada, jei prekinio ženklo administratoriai asmeniškai priima nuomones, galite būti ištrinti. Tačiau jei taip nutiks, labai stipriai nenusiminkite, nes žinokite, kad už FACEBOOK virtualių serverių stovi ir konkrečių žmonių rankytės, kurios dar kaip tais, tarybiniais metais, nori filtruoti, trinti ir blokuoti kitokią nuomonę. Šis veiksmas ankščiau buvo stipriai paplitęs IRC tinkluose, kai kanalų administratoriai jausdavosi visagaliais dievais, nes galėdavo užblokuoti bet kurį, net menkiausiai „nusibezdėjusį“.

Tad baigdamas šį, jau ketvirtąjį FACEBOOK naujienų ir patarimų rašinėlį noriu jums visiems palinkėti kuo kokybiškesnės komunikacijos su savo vartotojais FACEBOOKe, kuo daugiau pagarbos, kitokios nuomonės gerbimo ir tt ir pan.

Ačiū už dėmesį:)