FACEBOOK Like (fanų) puslapių fanai: kiekybė ar kokybė?

Facebook.com Lietuvoje įgaunant vis didesnį pagreitį (stebint kasdienius kai kurių fanų puslapių prieaugius) ir jam su kiekviena diena gaunant vis daugiau nemokamos reklamos tradicinėje spaudoje viešinant su Facebook susijusias temas, nuolat auga naujų vartotojų skaičius, kurie į socialinį tinklą „įkrenta“ be žinojimo, kaip veikia sistema. Kadangi rinkoje nėra vieningos nuomonės ir supratimo, „grybauja“ ne tik vartotojai, bet ir „social media“ marketingo paslaugų užsakovai, kurie dėl savo nežinojimo sukuria paslaugas, kurias siūlo įv. plauko naujos kartos „marketingistai“, pardavinėjantys fanų prieaugį. Apie tai plačiau – šiame rašinyje.

Brukalo žmonės nemėgsta


Žmonės mėgsta bendrauti ir nemėgsta nepažįstamų žmonių lindimo į akis, tuo labiau, siūlančių komercinių produktų ar paslaugų, tam tikrų prekės ženklų, media kanalų informacijos. Lygiai taip pat ir Facebook‘e, kur daugelis bendrauja tik su savo tikrais draugais. Jei socialinių tinklų vartotojas nori prisijungti prie jam patinkančio prekės ženklo puslapio, jis tai gali padaryti savo noru. Tačiau nekontroliuojamoje Lietuvos Facebook erdvėje atsiranda vis daugiau apgaulingų atvejų, kai patikliais vartotojais naudojasi „fanų rinkėjai“. Mūsų organizacijoje, kai kartais aptariame įv. panašius atvejus, tokius projektus, kurie tikrąja šių žodžių prasme „dauginasi fanų skaitiklį“, o nekuria bendruomenės ir nemezga ilgalaikių ryšių su vartotojais, ko pasekoje nesusikuria lojali bendruomenė, cituojame vienu vartotojo komentaru, kurį jis parašė, kaip įtariame, prie vieno LIKE puslapio prisijungęs per apgaulingus puslapius ar „roboto kontrolę“:
Nieko nesuprantu, juk aš nieko neprenumeravau iš jūsų

Neblogas atgalinis ryšys :)


Juodosios Facebook marketingo technologijos


Neskelbsime adresų į fanų pardavimo paslaugas teikiančias įvaizdines svetaines, bet jų veikimo principas toks: jūs pervedate tam tikrą pinigų sumą už sutartą fanų prieaugį. Jūs negalite pasirinkti amžiaus, demografijos, išsilavinimo, interesų, jūs gaunate sutartą fanų skaičiuko prieaugį. Lietuvoje veikiantys asmenys „organizuoja“ lietuvišką patiklią auditoriją. Duomenimis iš akies, Lietuvoje turėtų būti apie 100 tūkst. vartotojų iš beveik 900 tūkst., besijungiančių prie puslapių per apgaulingus LIKE mygtukus.

Atstovaudami švaraus marketingo socialiniuose tinkluose idėją ir su social media projektais dirbdami jau trečius metus, tam tikrus dalykus matome be papildomų įrodymų ir garsiai sakome -  didelė dalis Lietuvos social marketingo eina ne į tą pusę, ir niekas apie tai nė neužsimena (be retų išimčių).

Fanų medžiotojų topas


Mūsų žiniomis, Facebook puslapio fanų skaičius priklauso nuo daugelio faktorių, ir Lietuvoje, esant itin ribotam auditorijos dydžiui, norint pasiekti didelį natūralų fanų prieaugį, reikia taikyti itin stiprius rinkodarinius veiksmus, kurie gali būti nesutampantys su pačia socialinės medijos esme – turėti kokybišką auditoriją ir su ja dirbti. Tiesa, iš žemiau esančių puslapių naujienų srauto nesame matę, kad jie vykdytų „kažką tokio“. Nebent matėm, kad kai kurie esantys tope naudojo „robotų puslapius“, apie kuriuose sekančioje pastraipoje.

Daugelis naujųjų projektų Lietuvoje daromi, kad gauti kuo daugiau fanų, bet retai atsižvelgiant į tai, kad vien tik fanų skaitliukas nieko nelemia.

Savaitės prieaugio topas - šaltinis Veidaknyge.lt

Apgaulingi robotų puslapiai arba „įrodyk, kad esi žmogus“


Idėja paprasta: savo naujienų sraute pamatote, kad vienas iš jūsų draugų prisijungė prie neįtikėtino pavadinimo puslapio ir jūs taip pat susidomit skelbiama apgaule. Atėjus į puslapį, jūsų prašo paspausti PATINKA, kad pamatytumėt video ar intriguojančią istorijos atomazgą, ir staiga jums iššoka langas sakantis, patvirtink, kad tu ne robotas. Tokiu būdu jūs „palaikinate“ dar kelis su šiuo puslapiu nesusijusius puslapius, kurie ir yra tie fanų pirkėjai – verslininkai, galvojantys, kad jų verslą išgelbės Facebook fanų skaitiklis. Tikimasi, kad vartotojai užėję ir pamatę didelį fanų skaičių, taip pat iš karto pradės domėtis siūlomomis paslaugomis.

Pateikiame vienos istorijos „showcase“. Tai tik vienas iš pavyzdžių, kaip dirbtiniais metodais auginama fanų auditorija. Visi „screenshotai“ daryti 2011.03.15. Dėkojame visiems, kurie padeda atskleisti tam tikrų puslapių klastą.



Vartotojai, paspaudę ant paveikslėlio, keliauja į "roboto patikrą".


PR paslaugas teikiančios įmonės prižiūrimoje interneto svetainėje aptikome apgaulingą "roboto patikrą", kuria pasinaudojus, tampate bent kelių puslapių fanais jums to nežinant (šiuo atveju buvo užprenumeruojami ši puslapiai: Verslosavaite.lt, Aš mėgstu vairuoti, Nerūkau ir tuo didžiuojuosi, Seksualiausios FB lietuvaitės rinkimai)


Vartotojai, praėję roboto kontrolę, gauna dar vieną FAKE puslapį, kuris šiuo atveju vaizduoja FACEBOOK aplinką


Panaudojus apgaulingus fanų auditorijos didinimo būdus, galima ir pasigirti, kaip jūsų veikloje padeda FACEBOOK.



Tikras vartotojų atgalinis ryšys


Nors mūsų įstaiga į Facebook tinklą įvedė daugiau nei 50 prekės ženklų ir organizacijų, dažnu atveju mūsų taikomi rinkodariniai veiksmai buvo pagal kliento galimybes ir norus, vis gi, viskas susiveda į finansus, nes kokybiškas marketingas socialiniuose tinkluose kainuoja, ir tikrai ne mažai.

Kadangi visus agituojame kurti ilgalaikius ryšius socialiniuose tinkluose, turime parodyti ir pavyzdį, kad sakome tiesą. Šiuo atveju vėl prisimenam mūsų prižiūrimą pilietinės žiniasklaidos projektą „Kas vyksta Kaune“, kuris leidžia matyti, kokia reali situacija yra Lietuvos FB erdvėje, nes fiktyviai nedidinam fanų skaičiaus, niekada neagitavom fanų jungtis ir pakviesti savo draugus, ar būtume pirkę auditorijas, renkamas per „scam“ tipo puslapius. Praėjus pusantrų metų galime teigti, kad auditorija kiekvieną dieną auga, bet ne fanų skaičiumi, o vartotojų kuriamu turiniu, kas ir yra social media esmė. Štai pateikiame šiek tiek proginę kelių įrašų statistiką, kokį auditorijos efektyvumą galima sukurti ilgai ir nuosekliai dirbant:






Kaip elgtis?


Sakyti, jog koks skirtumas iš kur tie fanai?

arba

Siekti kurti tvirtus bendruomeniškus ryšius su auditorija ir pradėti atskirti pelus nuo grūdų. Ta pati taisyklė, kuri galioja įprastame gyvenime, galioja ir Facebook‘e. Juk patys žinote, kad geriau 2 tikri draugai, nei 22 netikri.

Komentaruose kviečiame diskutuoti ir išsakyti savo požiūrį šia tema.