FACEBOOK naujienos ir patarimai #11

Sveiki gyvi sulaukę dar vieno antradienio ir dar vienos Facebook įvykių savaitės rudeninės apžvalgos.

Praktinės naujienos, kurios mus visus daugiau / mažiau paveiks:

Šios savaitės pagrindinė naujiena – penktadienio vakarą pakeistas HOME page dizainas, kuris iššaukė varototojų nepasitenkinimą visame pasaulyje, mes apie tai rašėme sekmadienio rašinyje „Naujoji Facebook išvaizda iššaukė vartotojų nepasitenkimą“.

Tačiau atrodo, kad greit pripratus, teks greit atprasti, nes jau dabar demonstruojami screenshotai, kaip „viralinė informacija“ turėtų keliauti iš bendro naujienų srauto.

Facebook skelbia, jog jau baigė atnaujinti reklamos talpinimo modulį ir nuo šiol juo valdyti reklamą gali beveik visi vartotojai. Žemiau rodome ir trumpą prezentaciją apie Facebook reklamos modulio naudojimosi ypatumus.



Mobilieji įrenginiai nebus palikti be Facebook‘o. Tai rodė iPhone, Nokia jau ankščiau, o praėjusią savaitę pasirodė žinia, jog paleista Touchscreen aparatų FB versija, o taip pat nepamiršti ir Blackberry.

Atnaujintas Facebook Grupių modulis, kuris nuo šiol bus labai panašus į PAGES tipo puslapius (išvaizdavimo prasme), taip pat jūsų draugai, dalyvaujantys grupių diskusijose ar publikuodami informaciją, nuo šiol bus matomi jūsų naujienų sraute, kas turėtų leisti pasiekti daugiau interaktyvumo.

Naujienų sraute skelbiamos foto aplikacijos taip pat neišvengia atnaujinimų. Vietoj trijų nuotraukų nuo šiol sraute bus rodoma viena. Tai galios ir kai kurioms programoms. Ko gero, šiuo žingsniu, Facebook ne tik kad nori bent šiek tiek suvienodinti publikuojamos informacijos tvarką, taip pat resursai turėtų būti nepaskutinėj vietoj.

Taip pat patobulintas draugų, kurie Feisbuke pažengę nedaug, įtraukimas į naujienų srauto kūrimą. Tarkime, man visą savaitgalį rodo tų žmonių piktogramas ir siūlymus padėti, kurie dar nėra nieko transliavę Facebook‘e.

Kitos, su Facebook naudojimusi tiesiogiai nesusijusios praėjusios savaitės naujienos:

Kai užsienio e-komercijos (daugiausiai Amerikos) kompanijos pradeda dairytis į Europą, nemato jos čia vieningos Europos. Gerai nors tiek, jog EU komisija lėtai ir po truputį padeda spręsti šiuos klausimus.

Facebook nuotraukų albumai – populiariausia FB funkcija, tikriausiai todėl Flickr, kuris leidžia vartotojams talpinti nuotraukas ir jų albumus, skolinasi kol kas tik Feisbuke plačiai naudotą funkciją, kai nuotraukoje galima pažymėti konkrečius žmones, o išbandę teigia, jog ši funkcija Flickr‘e veikia kur kas geriau nei Feisbuke. Vėliau tikimės pabandyt ir mes patys.

Ir keletas žinių susijusių su apskritai, socialinių tinklų integracija į mūsų realų gyvenimą:

Microsoft visokiausiais būdais stengiasi draugauti su socialiniais tinklais (kai kuriais atvejais net lenkia GOOGLE), nes užuodžia, kad ateityje paieškos sistemų pagalba pagrinde bus ieškoma realaus laiko informacija. Beje, ne tik Microsoft‘as lenkia Google, bet ir Twitter‘is Facebook‘ą (kalbant apie realaus laiko paiešką). Būtent Seanas Parkeris, vienas iš Napster įkūrėjų, greitoje ateityje mato kiek kitokį internetą. Kokį, galite pabandyti susidaryti nuomonę iš žemiau esančios jo prezentacijos, kurią jis praėjusią savaitę skaitė "Web 2.0" suvažiavime.



Tradicinis savaitinis patarimas – ar jūs nebijote viešų vartotojų atgarsių?

Jei kalbėsime apie Lietuvą, pas mus dar nėra susiformavę socialūs įmonių ryšiai su vartotojais, dažnai įmonės bijo vartotojų nuomonės, tačiau panašūs nuogastavimai neišgasdino kabelinių paslaugų tiekėjo Amerikoje – Comcast‘o, kurio vadovai teigia, jog socialiniai tinklai, o konkrečiai Twitter, pakeitė kompanijos bendravimo kultūrą su vartotojais. To linkiu ir kiekvienai Lietuvos įmonei, kuri ateis į „social media“.

Beje, jei norėsite daugiau sužinoti apie socialinių tinklų naudojimą Lietuvoje, kviečiame paskaityti praėjusią savaitę „Best Marketing“ publikuoto interviu su mumis „Jei bijote vartotojų nuomonės – viešieji tinklai ne jums“.