FACEBOOK ir BING kuria „social search“ arba ką darys Google?

Gerai, kad mūsų darbe nieks nedraudžia vartoti žodžio FACEBOOK, nes jei būtų koks ribojimas, jis senai iš darbinio žodyno būtų „užbanintas“. Šia įžanga norisi prisiminti praėjusių metų LOGIN konferenciją, kurioje per pranešimą šį žodį buvo galima paminėti tik 3 kartus. Džiugu, jog tokių ribojimų neturi didžiosios pasaulio kompanijos kaip MICROSOFT, kurios stebi besikeičiančius vartotojų įpročius ir siūlo revoliucines su Facebook‘u susijusias naujas paslaugas, tokias kaip „social search“, kurios antrinės apraiškos vakar buvo pristatytos Silicio slėnyje vykusioje FB‘o ir MS‘o spaudos konferencijoje.

Prieš pradedant pasakoti, kas vakar pristatyta, norisi pabaigti mintį su LOGIN. Šis renginys paminėtas ne šiaip sau, nes Lietuvoj tai yra vienintelis renginys, kuriame iš specialistų ir kitų pranešėjų galima sužinoti, kur sukasi internetinis pasaulis. Asmeniškai man, dirbančiam su „social media“ tinklais šiek tiek nesuprantama, kodėl renginyje buvo ribojimas dėl Facebook‘o, kai mūsų šalyje vos ne 90% social bendravimo pastatyta ant šio tinklo? Gal organizatoriai tikėjosi, kad Facebook‘o burbulas praėjus keliems mėnesiams po konferencijos bus susprogdintas kokio mįslingo konkurento? Deja, bet taip neįvyko nei po konferencijos, nei praėjus daugiau nei pusė metų po jos. Kadangi viskas vyksta priešingai, nuolat auga FACEBOOK vartotojų skaičius ir su kiekviena diena vis daugiau LIKE mygtukų jie paspaudžia, tad tiek FB‘as, tiek MS turėjo slaptą viltį panaudoti tuos vartotojų paspaudimus, kurie iki šiol atrodė kaip nesibaigiantis traukinys su daug vagonų: informacija keliauja nesustodama, vartotojai įnirtingai komentuoja ir spaudinėja LIKE, tačiau tie rezultatai realiam laike taip kaip atsiranda, taip ir dingsta...

Kaip buvo kalbama vakar vykusioje spaudos konferencijoje, apie kurią žurnalistai žinojo tik tiek, kad joje dalyvaus aukščiausios bendrovių galvos, 500 mln. vartotojų patirtis negali likti tik realiam laike; tą socialinę patirtį reikia naudoti ir integruoti į įprastą paiešką, nes Facebook‘as mus jau leido pasikartoti, jog žmonės – viena didelė avių banda, kuri eina kartu su minia. Todėl daug svarbesnis filmas yra ne tas, kuris užima pirmus 10 paieškos rezultatų, bet tas, kurį „palaikino“ nors vienas draugas.

Ant scenos kalbėjęs BING atstovas Chi Liu bandė suinspiruoti salėj susirinkusius ir transliaciją stebinčius, kad tai tik mažų darbų didelė pradžia, nes viskas – dar priešaky ir paminėjo, kad sujungus BING ir FACEBOOK vartotojų potyrius, gaunasi idealus rezultatas.

Ant scenos užlipęs FACEBOOK įkūrėjas Mark Zuckerberg pasidžiaugė 2006-iais prasidėjusiu bendradarbiavimu su MICROSOFT, taip pat prisiminė istoriją, kaip „social search“ po truputį po truputį skverbėsi į visų mintis. Šiuo metu, kai Facebook‘e per dieną sugeneruojama apie 25 mlrd. dalių turinio, kūrėjai nusprendė jį išnaudoti kuriant social paiešką.

Prieš pristatant naujas funkcijas, buvo parodyta, kas jau padaryta (BING paieškos rezultatai Facebook.com paieškoje; realaus laiko paieška viršutinėje juostoje).

Naujos funkcijos




Visi konferencijoje susirinkę vieningai tikino, kad tai tik socialios paieškos pradžia ir kad viskas dar priešaky, tačiau tuo pačiu pristatė ir naująsias funkcijas, dėl ko ir vyko visa ši konferencija.

Žmonių paieška per bing.com


Jei ieškote konkretaus žmogaus socialiniuose tinkluose, pabandykite bing.com integruotą žmonių paiešką, kuri ne tik ieško, bet ir leidžia iš paieškos rezultatų puslapio pamatyti bendrus draugus, tinklą, prie kurio prisijungęs, pakviesti draugauti ar nusiųsti privačią žinutę.


LIKE turinio galia


Žmonėms daug smagiau eiti į kiną, jei jis, paieškojęs informacijos internete pamato, jog koks nors jo draugas paliko pėdsaką, pvz ties filmo aprašymu paspaudė LIKE. Kaip jau tikriausiai žinote, žmonės kabinasi už to, ką draugai mėgsta (net jei neturi nuomonės).

Arba jei kažkokį restoraną, kurį jūs atradote per paiešką „mėgsta“ 5 jūsų draugai, galite dėti jį į sąrašą kaip patikimą adresą.


Daugiau – ateityje


Šiuo metu FACEBOOK įgauna pagreitį pristatinėdamas naująsias funkcijas, tačiau viskas – dar priešaky. Tiesa, dar vakar apie naująsias funkcijas paskelbus „Komunikacija Facebook‘e“ kanale pasirodė keli pikti komentarai, „kad BING užknisa ir pan“, tačiau tuo pačiu norisi pakomentuoti, kad kažkam kurti „Social search“ reikia, tačiau su Google patys suprantat, kad sunkiai FACEBOOK darbas įsivaizduojamas... Laikui bėgant, jei BING pirminis variantas pavyks, socialios paieškos sulauksime ir kitose paieškų sistemose.

MICROSOFT žada, jog ateityje į paiešką bus bandoma integruoti ir kitus socialinius tinklus, tačiau šiuo metu visi laurai keliauja Facebook‘ui.

Ir pabaigai, prisimenant šio rašinio įžangą - socialinius tinklus ir paieškos sistemas vartotojai renkasi patys, todėl jei mūsų šalyje 90% social media bendravimo “pastatyta” ant Facebook’o, neignoruokite jo. FACEBOOK tapo tuo, ko negalėjo prognozuoti didžiausi interneto ekspertai ir kaip bebūtų kažkam liūdna, su tokiom giliom integracijom jis taps dar galingesnis...

Plačiau su visomis funkcijomis susipažinsite BING „social search“ paslaugos vizualiniame pristatyme.