FACEBOOK naujienos #1

Sveiki,

Kaip praėjusią savaitę anonsavome, taip ir darome, tad nuo šiol, kiekvieną antradienį PDFONTOUR BLOGe, jus bandysime supažindinti su naujienos ir įdomybėmis, kurias pavyks mums pastebėti per savaitę.

Savaitės įvykis
Praėjusio ketvirtadienio dieną pastebėjome, jog FACEBOOK tinklas susiduria problemomis, dėl ko tinklas veikia itin lėtai, prasčiausiai kraunami PAGES tipo puslapiai. Kaip vėliau pranešė internetinė spauda, atakas surengė vienas useris, pasivadinęs Gruzijos miesto vardu Cyxymu, bėdos pridarė ne tik FACEBOOK‘ui. Džiugas iš nezinau.lt praėjusią savaitę taip pat palietė šią temą ir pristatė savo nuomonę apie kibernetines atakas ir su kuo jos siejamos.

Kitos naujienos, kurios jums gali/negali būti naudingos:)
Mažų socialinių tinklų daugės, tačiau ar į juos verta kreipti dėmesį? Juk daugelis iš jų tik plagijuoja jau esamas funkcijas iš kitų „social networks“, tačiau perskaitęs IT Žinių straipsnį, kuris buvo patalpintas Alfoj taip ir nesupratau, geriau maži atskiri tinklai ar vienas bendras FACEBOOK?

Pastebima, jog socialinių tinklų auditorija senėja. Aišku, ne iki pensijinio amžiaus:)

Kiti žmonės galvoja, kad užregistravus domeną su garsiu vardu, pavyks pasipelnyti. Bent jau taip nutiko vienam iraniečiui, kuriam teismas liepė grąžinti užregistruotą domeiną facebook.ir. Kaip rašo vz.lt, pasaulinė intelektinės nuosavybės organizacija išaiškino, kad iranietis Majidas Karimianas Ghannadas domeną užregistravo nesąžiningai. Sprendime rašoma, kad p. Ghannadas, registruodamas tinklalapio adresą, turėjo žinoti bendrovę "Facebook", tad sąmoningai sukūrė klaidingas asociacijas keliantį domeną.

Kol vieni galvoja kaip uždirbti pasitelkiant juoduosius kėslus, kiti kuo puikiausiai naudojasi FACEBOOK funkcionalumu ir skatina savo brandų žinomumą. Tuo puikiai naudojasi aukšti užsienio politikai – prezidentai, kurie nebijo (arba jų viešųjų ryšių skyriai) bendrauti su visuomene socialiniuose tinkluose, skleisti savo idėjas ir čia. Puikūs to pvz. Barack Obama su 6.5 mln. palaikytojų, Europoje tuo klausimu neblogai „stovi“ Nicolas Sarkozy, kuris turi surinkęs beveik 150 tūkst. prancūzų. Plačiau apie Prancūzijos prezidento FACEBOOK naudojimosi ypatumus rašė Vilniaus diena.

Apie Afganų FACEBOOK naudojimosi ypatumus aprašoma straipsnyje „Twitter ir Facebook sukėlė diskusijas tarp afganų“, kuriame teigiama, kaip sekdami sėkmingu Barack Obama pavyzdžiu prieš rinkimus promintis internete, pretendentai į Afganistano Prezidentus promo bando vykdyti per FB. Aišku, viskas jiems sektųsi geriau, jei jų šalis turėtų pakankamai elektros, kompiuterių ir interneto, tačiau kol tai nėra, agitacija socialiniuose tinkluose ten vyksta vangiai.

Bažnyčia prieš socialinius tinklus. Tikriausiai dėl to, kad čia laisvai reiškiama nuomonė, plinta ne tik „gerosios idėjos“. Tačiau mes, būdami inovatyvūs, tikrai nesiruošiame socialinių tinklų nurašyt taip, kaip straipsnyje teigia vienas bažnyčios hierarchas, nes ten kur blogis, yra ir gėris. Nereikia į viską iš savojo vieno rakurso žiūrėti, nes pasaulis dinaminis ir kintantis.

Ne visiems taip puikiai sekasi su šiuo tinklu. Štai Bilui Geitsui teko iš FACEBOOK sprukti, nes pradėjo nesuprasti, kurie draugai tikri, kurie ne. Tačiau jis turbūt savo asmeninį profilį susikūrė, kas didelį žinomumą turintiems žmonėms nėra labai gerai, kai lenda ne tik tikrosios pažintys, o jei būtų pasitelkęs fanų puslapį, galbūt visa ši istorija būtų pasibaigusi kiek kitaip.

Taip pat šioje apžvalgoje norėčiau apžvelgti ir Lietuvos blogosferą, kurioje taip pat keletas informacijų apie FB tinklo naudojimosi blogybes išėjo. Visų pirma tai ORLEN akcijos FACEBOOKe ypatumai ir ko kitiems iš šio pavyzdžio reikėtų pasimokyti, ir antra, skins.lt straipsniukas apie tai, kaip visi šiais laikais privalo turėti Twitter‘į ir FACEBOOK‘ą ir kas gresia jums, jei komunikaciją vykdysite neatsakingai.

Ir pačiai pirmosios informacinės mišrainės apie FACEBOOK‘ą pabaigai, norėčiau pateikti ir kelis Marketer.lt įrašus, kuriuose šis bei tas kalbama apie FB. Pirma, tai bendras šio tinklo vartotojų skaičius pasiekė 250 mln. ir antra, atsirado keli nauji reklamos filtrai, kurių funkcionalumą jau ir patys su tam tikrais produktais išbandėme. Veikia:)

Tad palieku jus su trumpu savireklaminiu filmuku apie stipriai augantį FACEBOOK vartotojų skaičių ir siūlau ta pačia tema susitikti lygiai toj pačioj vietoj, lygiai po savaitės. Sėkmės visiems!


(tiesioginė nuoroda tiems, kas nemato)