Kada lietuviai pradės masiškai naudotis Foursquare?

Būti pranašu internete norisi, ypač dirbant rinkodaros srityje. Apie Foursquare mini pranašystes jau esame ne kartą minėję mūsų tinklaraščio antradieninėje Facebook naujienų ir patarimų skiltyje, tačiau po keleto lietuviškoje erdvėje pasirodžiusių pranešimų apie artimos ateities populiariausią socialinį tinklą norisi savąją nuomonę šiuo klausimu plačiau išdėstyti.

Nežinantiems, kas yra Foursquare – trumpas jo aprašymas. Tai lokacijos principu veikiantis socialinis tinklas, kuriame vartotojai, naudojantys mobilųjį puslapį, tekstines žinutes ar specialią aplikaciją pasižymi, jog atvyko į tam tikrą vietą. Tokiu atveju kiekvienas vartotojas kaupia lojalumo taškus, už kuriuos vėliau gali tikėtis lojalumo prizų ar pamaloninimų už nuolatinį ryšį su konkrečia įstaiga.



Apie Foursquare kalbant labai paprastai – tai yra virtuali lojalumo kortelė, veikianti išmaniuosiuose mobiliuose įrenginiuose. Foursquare  paslauga vartotojams pasiūlyta 2009-ųjų kovą, prieš tai jo pagrindinis įkūrėjas nuo 2005-ųjų dirbo su panašiu projektu DodgeBall, tiesa, per penkmetį patobulėjo ne tik pati idėja, bet ir įrenginiai, kuriais reikia žymėtis.

Norintiems apie Foursquare veikimo principus ir jo pritaikymą verslui sužinoti daugiau, kviečiame žiūrėti šį video reportažą.


(Nuoroda video nematantiems)

Kodėl Lietuvoje dar ne laikas?



  • Nepakankama išmaniųjų telefonų rinka



  • Vartotojai nelinkę viešai kitiems rodyti, kur šiuo metu esą



  • Įstaigos nelinkusios žarstytis nemokamomis dovanomis ir paskatinimais esamiems vartotojams



  • Mobiliojo ryšio operatoriai vis dar „prisukę“ vartotojams teikiamo interneto kranelius. Kol kas mylimi tik išankstinių paslaugų naudotojai, tačiau įprastiems vartotojams mobiliojo interneto megabaito kaina jau ilgus metus išlieka nepakitusi. Taip pat reikia pažymėti, jog per savo įdomias kainodaras jau dabar operatoriai pripratino vartotojus jungtis su iPhone būnant mieste per WIFI, o ne per operatoriaus internetą.






Ateities spėjimai



  • Verslas pamėgs šią „social media“ priemonę, nes čia galima paprastai išmatuoti rezultatą.



  • Įv. social media tinklai integruosis veikiančias ir vartotojų mėgstamas tarnybas, tokias kaip Foursquare, vis gi reikia įvertinti, kad vien tik Foursquare neužtenka.



  • Žodžiai Foursquare ir Facebook prasideda iš tos pačios raidės, tai gali prisidėti prie projekto sėkmės.



  • Jei Foursquare taps itin populiarus, yra tikimybė, kad ši programinė įranga pakeis iki šiol plačiai paplitusias nuolaidų korteles.


Vietoj pabaigos


Nors išvadų šiame rašinyje padaryta daug, jį norisi pabaigti Artūro Kokoškino rašinėlio apie Foursquare įžanga ir trumpu vietiniu komentaru:
„Facebook“. „Twitter“. „Foursquare“... Kiekvienais metais – po naują socialinį tinklą. Bet šį sykį nebekalbėsime apie „Facebook“ arba „Twitter“. Pirmasis pamažu tampa įprasta eilute kampanijos sąmatoje (nors dar ne masiškai). Antrasis mūsuose vis dar yra tik nišinis reikalas.

Bet net jeigu nespėjote pakankamai įsigilinti į pirmuosius, laikas pradėti galvoti apie dar vieną galimybę reklamai – „Foursquare“.

Mano manymu, nesvarbu kiek ir kokių socialinių tinklų platformų bus, svarbu, kaip mes jas išmoksim naudoti, nes dabar dar tik bėgiojam nuo vieno tinklo prie kito, iki galo neįsisavinę gerųjų kiekvieno jų savybių ir sakydami, kad tai neveikia.

Keletas susijusių nuorodų


Pavyzdys, kaip „The Wall Street Journal“ padeda vartotojams atrasti konkrečias straipsnyje minimas įstaigas, naudojančias Foursquare.

Internetinio laikraščio „Huffington Post“ Foursquare pritaikymas.

CNN ir Foursquare pritaikymas pasaulio čempionatui.

Jau veikiančių aplikacijų Foursquare tinklui sąrašas.

Pasaulio futbolo čempionato stadionai ir Foursquare. Kaip tai susiję? (CNN video reportaže pasakojama apie Twitter Buzz ir Foursquare)

Tomo Kažemėko tinklaraštis Ismanija.lt, kuriame autorius bando ir aprašo savo patirtis su ANDROID telefonu ir Foursquare servisu.

Socialinis tinklas „Foursquare“ padeda verslininkams skatinti klientų lojalumą (DELFI TV)

Foursquare dieninis augimas, lyginant su Gowalla – 75 % didesnis.

Rašant šį rašinį, pasirodė informacija, jog Foursquare vartotojų skaičius perkopė 2mln. vartotojų, o per savaitę jų padaugėja 100 tūkst.